ظـریـــف بــیـن

ظریف بینی یک ویژگی نیست، یک اصل است!

ظـریـــف بــیـن

ظریف بینی یک ویژگی نیست، یک اصل است!

ظـریـــف بــیـن

یک خط شکن که از شکستن هیچ صف ای، ذره ای ابایی ندارد...
تاکید می کنم: "من یک ظریف بینم!"

دنبال کنندگان ۱ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید

آخرین مطالب

در این شرایط شهر و کشور که همه درگیر تحریم و مسائل سیاسی و اقتصادی هستند، گروه هایی از دلسوزان فرهنگ نیز سعی می کنند به دور از این مسائل به دغدغه های خود بپردازند. دشمن از هر روزنه ای –که ما آن را جبهه می دانیم- سعی در القای فرهنگ غرب و ترویج غرب گرایی دارد و عده ای که از این موضوع آگاهی دارند، در حد توان با کارهای گروهی و فردی به مقابله با گسترش آداب و رسوم غربی ها می پردازند.

یکی از راه های جلوگیری از تسلیم فرهنگ انقلابی مقابل فرهنگ بیگانگان، یادآوری هشت سال دفاع مقدس و مجاهدت های رزمندگانی است که با ایثار و از خودگذشتگی باعث شدند هم اکنون ما به راحتی در وطن خود با امنیت کامل قدم بزنیم و زندگی کنیم. نهادینه کردن این فرهنگ می تواند از سنین پایین و نوجوانی در مدارس آغاز شود، همان مدارسی که شهیدانی مانند حسین صافی و صادق میگلی نژاد را تقدیم این انقلاب کردند، همان مدارسی که زمانی نماد مقاومت بودند.

در هر فرهنگ، گروه یا قومیتی، نمادهایی جهت یادآوری تاریخ و سابقه این دسته از افراد وجود دارد که جامعه به آن می بالد. حفظ این نمادها باعث می شود در هر مکان دیگر هر کسی که آن نماد را مشاهده کند، ناخودآگاه فرهنگ و یاد آن گروه یا قوم در ذهنش تداعی شود.

همان گونه که قومیت های هر کشور برای خود سازمایه (=المان) یا نماد مشخصی دارد، انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس نیز یکی از نقاط عطف ایران اسلامی است. باید از هر راه و روشی که امکان داشته باشد مجاهدت های رزمندگان در ذهن مردم تداعی شود. زیرا همین فرهنگ است که باعث ماندگاری ایثار، شهادت و تفکر انقلابی و جهادی بین مردم است.

چفیه یکی از نمادهای انقلاب اسلامی و به ویژه هشت سال دفاع مقدس است که بر گردن انداختن آن یکی از راه های زنده نگه داشتن یاد دوران مجاهدت های شهیدان است. چفیه ای که رهبر انقلاب اسلامی همیشه با افتخار آن را بر گردن دارد و مردم انقلابی هر جایی که رهبر را ببینند خواهان به یادگار گرفتن چفیه ایشان هستند. فراموش نکنیم که همین چفیه ها بودند که در جبهه ها وقتی دیگر صدای آمبولانس به گوش نمی رسید و چیزی به نام جعبه امداد وجود نداشت، از گاز و باند و ... جهت پوشاندن زخم ها و جای ترکش ها برای رزمندگان پرکاربردتر و موثرتر بود!

فرهنگ "چفیه بر گردن داشتن" یکی از مشخصه هایی است که اکنون به کشورهای دیگر نیز صادر شده و جزو نمادهای مدافعان اسلام محسوب می شود. با کمی دقت می توان دید که لبنانی ها، فلسطینی ها و عراقی ها به تقلید از رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس و بسیجیان ایرانی، با چفیه در جبهه های جنگ حاضر می شوند. نهادینه شدن فرهنگ چفیه بین مسلمانان دیگر کشورها نیز یکی از دلایلی است که باعث می شود ما ایرانی ها بیشتر به حفظ این نماد که به بخشی از فرهنگ اسلامی تبدیل شده است توجه داشته باشیم.

نظرات  (۲)

سلام
تشکر از شما به خاطر ارسال مطلبتان به سایت "حرف تو"
" چفیه، پارچه سفیدی که صادرات فرهنگی ایران شد "
با آدرس: http://harfeto.ir/?q=node/36342
در این سایت انتشار یافت.
چشم به راه مطالب خوب شما هستیم.
هدیه سایت "حرف تو" به شما:
"امام علی (علیه‌السّلام): دوستی کسانی که به خاطر خدا دوستند ادامه پیدا می‌کند، چون عامل آن دوستی، دائمی است [ولی] دوستی برادرانی که به خاطر دنیا دوست شده‌اند بریده می‌شود، زیرا عوامل آن دوستی‌ها زود از بین می‌رود."
یا علی
۱۹ آبان ۹۳ ، ۱۱:۲۲ خانه وبلاگ نویسان استان بوشهر* وبیان *

سلام   هم استانی عزیز
تشکر از شما به خاطر ارسال مطلبتان به سایت " خانه وبلاگ نویسان استان بوشهر "
"  "چفیه، پارچه سفیدی که صادرات فرهنگی ایران شد
آدرس پست شما در *وبیــان* http://webyan.ir/%DA%86%D9%81%DB%8C%D9%87%D8%8C-%D9%BE%D8%A7%D8%B1%DA%86%D9%87-%D8%B3%D9%81%DB%8C%D8%AF%DB%8C-%DA%A9%D9%87-%D8%B5%D8%A7%D8%AF%D8%B1%D8%A7%D8%AA-%D9%81%D8%B1%D9%87%D9%86%DA%AF%DB%8C-%D8%A7%DB%8C%D8%B1/
منتظر پست های پر محتوا و خوب شما هستیم.
هدیه سایت "خانه وبلاگ نویسان استان بوشهر" به شما:
" امام سجّاد علیه‏السلام :هرکه مؤمن تشنه‏اى را آب دهد خداوند او را از شراب سر به مُهر بهشتى بنوشاند .
یا حسین (ع)

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">