ظـریـــف بــیـن

ظریف بینی یک ویژگی نیست، یک اصل است!

ظـریـــف بــیـن

ظریف بینی یک ویژگی نیست، یک اصل است!

ظـریـــف بــیـن

یک خط شکن که از شکستن هیچ صف ای، ذره ای ابایی ندارد...
تاکید می کنم: "من یک ظریف بینم!"

دنبال کنندگان ۱ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید

آخرین مطالب


پرونده فتنه سال 88 هر چه داشت و نداشت در 9 دی ماه توسط مردم آگاه و با بصیرت ایران بسته شد و مجرمان این پرونده حداقل در دیدگاه عموم شناخته شدند. آن چه که می توان از آن به عنوان پر رنگ ترین دلیل رسیدن به این مرحله از بصیرت یاد کرد نقش رهبر معظم انقلاب در مدیریت حوادث پس از انتخابات سال 88 و بروز فتنه پس از آن است که در ادامه به صورت مختصر به ابعادی از درایت امام خامنه ای پرداخته می شود.

فوران اندیشه ها و لزوم بازنگری

روزها و مناسبت ها یکی پس از دیگری می گذرد و هر فردی بنا به موضع گیری خویش، دیدگاهی نسبت به این رخدادها دارد. حال ممکن است این دیدگاه در خصوص رخداد و مناسبت، امسال به گونه ای باشد و سال آینده به گونه ای دیگر. وقایع ثابت اند و این انسان ها هستند که در پیچ و خم مسیر، بسته به تفکرات و آگاهی خود راه –به زعم شخص- بهتر را بر می گزینند.

انتخابات دهم ریاست جمهوری در ایران و حوادث پس از آن چنان پیچیده و پر رمز و راز هست که هنوز هم وقتی کارشناسان و راویان مطالبی جدید به زبان می آورند ذهن هر متفکری را به خود درگیر می کند. انتخاباتی که حوادث پس از آن مردم را به ایجاد حماسه ای جدید به نام «9 دی» وادار نمود. «9 دی»ای که پس از آن همه مرزبندی ها شفاف بود و مسئول و غیر مسئول می بایست خط خود را با متخلفان و فتنه گران مشخص می کردند و به سیل جمعیت می پیوستند.

در چنین بستری بسیاری از واقعیت های مکتوم آشکار شد، باورهای زیادی رنگ باخت و باورهای زیادی از نو ساخته شد و در مواردی تحلیل‌ها از افراد و گروه‌ها و مجموعه‌ها، اصلاح و بازسازی و در مواردی تصدیق و تعمیق شد.

دعوت رهبری به حرکت در مسیر قانون و آزادی

رهبری مکررا پیش از برگزاری انتخابات سال 88 دو ویژگی «هوشمند» و «زمان شناس» را برای مردم ذکر کرده بودند که نشان از حضور مردم پای صندوق ها در همه انتخابات های گذشته بوده است. در واقع حضور آنان پای صندوق ها –فارغ از رای مورد نظر-، رای به انقلاب و جمهوری اسلامی است.

بر خلاف افرادی که آن روزها در جلسات و اظهارنظرهای خود به دنبال فرصت و مطالبه های غیر قانونی، اختصاصی و ویژه بودند، اما رهبری همواره مر قانون را ملاک قرار می دادند و نهادهای استصوابی و نظارتی را مورد اعتماد نظام و مردم بر می شمردند. شاید شاه بیت حرکت در مسیر قانون در گفتمان رهبری در واکنش به درخواست نماینده کروبی این باشد که فرمودند: «ابطال انتخابات یعنی زدن توی دهن مردم».

در مقوله حفظ آزادی برگزاری جلسه با نمایندگان همه نامزدها پس از اعلام نتیجه انتخابات و نشست به پای صحبت های آنان که شامل گلایه ها و اعتراض ها از سوی منتقدان و دفاع از دولت وقت و سلامت در عملکرد نهادهای اجرایی توسط نمایندگان دولت می شد، نشستند. یکی از تخلف در شمارش، یکی از حمایت برخی ارگان ها از نامزد خاص، دیگری از به کار بردن سرمایه دولتی برای تبلیغات برای رئیس جمهور و ... سخن به میان آوردند و رهبری با صبر و حوصله همه صحبت ها را شنیدند.

ایشان در همه صحبت های خود اجتماع مردم پیش از برگزاری انتخابات 88 را موردی بسیار مهم و نشات گرفته از آگاهی مردم خواندند. برای مثال می توان از مدیریت مردم بر خودشان در روزهای تبلیغات نام برد که بدون درگیری خاصی اجتماع های گسترده در خیابان ها شکل می گرفت و حتی وقتی نامزدها بین مردم حضور پیدا می کردند و مردم نسبت به نامزدهای دیگر شعار سر می دادند، هیچ معضل خاصی پدید نمی آمد.

امام خامنه ای همچنین حمایت بخشی از مردم از نامزد خاص و دیگر نامزدها و برگزاری اجتماع ها با گرایش های مختلف را هر دو «ملت ایران» خواندند که نشان از این دارد که تفاوت سلیقه بین مردم نمی توان دلیلی باشد بر اینکه مردم را از نظام جدا کنیم. در واقع شاید بتوان از این موضوع به عنوان یکی دیگر از مصادیق آزادی در کمال حفظ آرامش و عدم انشقاق در جامعه عنوان کرد.

آن خطبه سوزناک و نکاتی که مغفول ماند

به نظر می رسد پس از گذشت دوسال همچنان بخش هایی از بیانات مقام معظم رهبری از جانب رجال سیاسی مغفول مانده است که بی گمان در صورت رعایت بند بند این سخنان آتش فتنه در همان روزهای نخستین خاموش می شد. نکته ای که نباید از یاد برد این است که مخاطب رهبری نه فقط نامزدهای شکست خورده که تمام گروه های سیاسی اعم از اصولگرایان و اصلاح طلبان بودند.

ایشان با تأکید بر اینکه «مردم در قضیه انتخابات حقا و انصافا به بهترین وجه به وظیفه خود عمل کردند»، گفتند: « سیاسیون و کسانی که به نحوی مرجعیتی برای بخشی از افکار عمومی دارند باید خیلی مراقب رفتار و گفتار خود باشند زیرا با اندکی افراط گری آنها، دامنه افراط گری در بدنه مردم به مراحل حساس و خطرناکی خواهد رسید که خود آنها نیز نخواهند توانست ابعاد آن را جمع کنند. اگر نخبگان سیاسی بخواهند قانون را زیر پا بگذارند، خواسته یا ناخواسته، مسئول خون‌ها، خشونت‌ها و هرج و مرج‌ها خواهند بود.»

با وجود این هشدارها –که در خطبه 29 خردادماه سال 88 مطرح شد- که اوج بصیرت امام خامنه ای را نشان می دهد و نگرش ژرف ایشان در پیش بینی وقایع آینده که در صورت ادامه لجبازی و اصرار بر القای توهم تقلب در نتیجه انتخابات رخ می دهد، به راحتی می شود فتنه گران و حامیان فتنه را بین سیاسیون تمیز داد.

البته این تنها نکته ای نبود که چندان مورد توجه مدعیان تخلف گسترده در انتخابات 88 و جریان دوم خرداد قرار نگرفت. ایشان «زورآزمایی خیابانی بعد از انتخابات» را «به چالش کشیده شدن اصل انتخابات و مردم‌سالاری است» تعبیر نمودند. همان مردم سالاری که هنوز هم برخی از فعالان فتنه 88 و حامیان آن، وقوع آن در کشور را در کشورهایی مانند آمریکا و انگلیس و افزایش ارتباط با آن ها جستجو می کنند. همان مردم سالاری که جریانی حاضر می شود نفوذ را بپذیرد تا به قول خودش منافع مردم (!) تامین شود.

آری! برخی به عمد تلاش کردند تا التهاب در جامعه ایجاد شود و سعی کردند همسو با سیاست های نظام سلطه و استکبار جهانی حبابی خالی از مردم سالاری برای مردم ترسیم کنند و با تشکیل اجتماع، افراد را به هدف خودساخته «حق» در خیابان ها و کوچه ها روانه کنند. اما ملت آگاه و بیدار در 9 دی ماه نشان دادند که معنای واقعی مردم سالاری را نه در رسانه های غربی و اظهارات فتنه گران، بلکه در کلام رهبر و محکوم کردن منافق و تفرقه افکن بازیابی می کنند.

دل خوش کن و بر صبر گمار اندیشه

ایشان در بیش از 35 سخنرانی بعد از انتخابات، با شفاف‏‌سازی گام به گام و مرحله به مرحله که با صبر و حوصله نسبت به گستاخی‏‌های پی در پی فتنه گران و پافشاری بر راهبرد روشنگری در برابر برخی مطالبات به حق اما پیچیده کننده فتنه مانند محاکمه و دستگیری سران فتنه، به تدریج فضا را شفاف و زمینه‏‌های بروز و ظهور فتنه‏گران را کاهش دادند و لذا ریزش‏ها در این جریان و انسجام در جریان حزب اللهی بیشتر و بیشتر شد که راهپیمایی 9 دی و 22 بهمن نقاط اوج آن بود.

همگان دیدند درحالی که هنوز شمارش رای صندوق ها به اتمام نرسیده بود فردی خود را برنده انتخابات معرفی کرد و همین سرخطی شد تا فتنه ای که از سال ها پیش، کیلومترها دور تر از کشور برنامه ریزی شده بود، با خیمه شب بازی عناصر بی بصیرت و سست عنصر داخلی در قالب فتنه 88 سر بیرون آورد.

در این وضعیت هم رهبری صبر و حوصله به خرج می دهند و در جلسه ای اختصاصی با اشاره به تحریکات دشمن و برخی طراحی‌های پشت صحنه برای به آشوب کشاندن خیابان‌ها خطاب به موسوی می گویند: «جنس شما با اینگونه افراد متفاوت است و لازم است کارها را با متانت و آرامش پیگیری کنید.»

دستاوردهای 9 دی

حادثه عظیم 9 دی و راهپیمایی 22 بهمن پس از ماه‌ها مظلومیت انقلاب و رهبری و جنگ روانی سنگین تبلیغاتی و رسانه‌‏ای همراه با دروغ و تهمت، توانست سیمای مقتدر نظام اسلامی و پایگاه عظیم مردمی و اعتماد ملت به انقلاب و مقام معظم رهبری را به نمایش بگذارد.

حوادثی مانند هتک حرمت عاشورا و راهپیمایی عظیم و پرابهت ملت ایران در روز 9دی و خصوصاً راهپیمایی بی سابقه 22 بهمن بعد از 8 ماه فتنه گری، موجب شد که جریان فتنه و عناصر کلیدی آن در حوزه سیاسی و حاکمیت و مهمتر از آن، از نظر پایگاه اجتماعی و مردمی منزوی کند. آنها را که می‏خواستند

این رویداد همچنین باعث شد تا افرادی که ذهنیتی در سر داشتند تا با ابزار و ظرفیت‏های اجتماعی مانند تجمع و راهپیمایی، نظام و انقلاب و رهبری را در بین مردم بی اعتبار کنند، در بین ملت ایران بی اعتبار شوند.

در حوادث بعد از انتخابات، یکبار دیگر استکبار و ضد انقلاب نهایت تلاش خود را به کار گرفت تا با نظام جمهوری اسلامی مقابله کنند و از جنبه های مختلف روانی، اقتصادی و حمله فرهنگی از هدف شوم خود دریغ نکردند. در پایان اما نتیجه ای جز یک شکست مفتضحانه برای آنان رقم نخورد و سرکردگان و حامیان فتنه –چه آنان که در حصر قرار دارند و چه آنان که آزادند- به جایگاهی پست و ذلیلی رسیدند که به هیچ وجه برای خود متصور نبودند.

۹۴/۱۰/۰۴ موافقین ۱ مخالفین ۰
ظریف بین

9 دی

بصیرت

فتنه 88

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">