ظـریـــف بــیـن

ظریف بینی یک ویژگی نیست، یک اصل است!

ظـریـــف بــیـن

ظریف بینی یک ویژگی نیست، یک اصل است!

ظـریـــف بــیـن

یک خط شکن که از شکستن هیچ صف ای، ذره ای ابایی ندارد...
تاکید می کنم: "من یک ظریف بینم!"

دنبال کنندگان ۱ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید

آخرین مطالب

زمزمه‌هایی درمورد کاهش قیمت ارز شنیده می شود اما بازار روی خوش نشان نداده و دلار در کانال ۲۰ هزار تومان معامله می شود. مردم و کسبه عصبی شده‌اند، بازاریان جنس نمی فروشند و قیمت کالاهای اساسی روز به روز نجومی‌تر می شود. خودروسازان زیر فشار افکار عمومی کلاه گشادی محیا می کنند تا خیمه سنگینِ رسانه‌ای بر آنها برداشته شود.

 اخبار درِگوشی را چنین نقل می کنند که همتی رئیس بانک مرکزی از ۷ مهر مجوز تزریق ارز حاصل از صادرات را به بازار دریافت کرده است جامعه اما باور نمی کند. بازار ولی روی خوش نشان داده و دلار به ۱۸ هزار تومان می رسد. مردم کماکان نرخ را به سخره گرفته‌اند چرا که این کاهشِ قطره‌چکانی، تناسبی با افزایش نجومی آن در فاصله چند روز گذشته ندارد.

 از این به بعد سناریو چند بُعد پیدا می کند:

1) همزمان با ادامه روند نزولی نرخ، حکم اعدام سلطان سکه طبق زمان‌بندی قانونی توسط ق.ق اعلام می شود.

2)  ضد انقلاب خط مداخله سپاه در بازار ارز را کلید می‌زند

3) سپاه انتقام شهدای حادثه تروریستی اهواز را با عملیاتی موشکی موسوم به ضربت محرم می گیرد.

4) پویشی با مضمون فشار به مجلس و مسئولان جهت عدم تصویب FATF شکل گرفته و ادامه پیدا می کند. اما در اتفاقی نادر رسانه های جریان چپِ داخلی و اپوزوسیون هم این پویش را بازتاب می دهند.

5) تیر نهایی پرتاب می شود و بعیدی نژاد با توئیت خود بدین مضمون که "مجلس باید با تصویب FATF روند کاهش نرخ ارز را تداوم ببخشد" خوراک رسانه‌ای جریان همفکر دولت در روزهای آینده را محیا می کند.


 در نتیجه‌ی ابعاد مختلفِ رخدادهای اخیر چند حالت متصور است:

1) کاهش نرخ ارز چند صباحی ادامه‌دار باشد و با مسئله برخورد با متخلفان توسط ق.ق و حمله موشکی سپاه گره بخورد که در این حالت در صورت افزایش مجدد، دولت از زیر تیغ خارج و متهمان جدید وارد ردیف اول مقصران وضع موجود در فضای رسانه‌ای حامیان دولت می شوند!

2) FATF در مجلس تصویب نشود و مخالفت مجمع تشخیص با این لایحه ادامه پیدا کند که در این صورت هم دولت زیر بار مسئولیتش شانه خالی کرده و متهمان جدید تلاطم ارزی را به مردم معرفی می‌نماید!

3) بانک مرکزی همچنان تزریق ارز مداخله‌ای را ادامه دهد تا بازار به ثبات برسد که در این حالت این ذهنیت در جامعه استوار می شود که تحریم و ترامپ و آمریکا و ... تواناییِ بر هم زدن نظم بازار ارزی ایران را ندارند و جمهوری اسلامی متکی به خود، کنترل وضعیت بانکی و اقتصادی را عهده‌دار است.


 با این تفاسیر در روزهای آینده حجم سنگین فشار رسانه‌ای و بازی با افکار عمومی را شاهد خواهیم بود و نیاز است مردم بیش از پیش با آگاهی و بصیرت، اخبار و رخدادهای پیشِ رو را رصد و ارزیابی کنند تا از هجمه‌های روانی در امان بمانند و از طرفی مسئولان اجرایی هزینه و عواقب تصمیم‌های خود را بپذیرند.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">