ظـریـــف بــیـن

ظریف بینی یک ویژگی نیست، یک اصل است!

ظـریـــف بــیـن

ظریف بینی یک ویژگی نیست، یک اصل است!

ظـریـــف بــیـن

یک خط شکن که از شکستن هیچ صف ای، ذره ای ابایی ندارد...
تاکید می کنم: "من یک ظریف بینم!"

دنبال کنندگان ۱ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید

آخرین مطالب

ظریف بینی پنجم: ظریف بین کیست؟

پنجشنبه, ۲۲ خرداد ۱۳۹۳، ۰۸:۰۰ ق.ظ

   زندگی تکراری بحثی است که امروزه همه جامعه را فرا گرفته است که البته تا حد زیادی مقصر افراد هستند. پیشنهاد می کنم زندگی تان را به روز رسانی کنید. زندگی تان از آنتی ویروس لپ تاپ یا ورژن جدید اندروید موبایل شما کم ارزش تر است؟ از پست های جدید بی تاک یا واتس اپ چطور؟؟

   
   اگر دچار روزمرگی شدید بی شک بازده فعالیت هایتان کاهش می یابد. راه بهبود آن، به روز رسانی رویه ی زندگی و ویرایش اتفاقات روزانه است، حتی اگر شده زاویه ی دید نگاه به اطراف را تغییر دهید!
   
   چهار سال دوران دبیرستان را از خاطر نمی برم. چهار سال با یک ماشین سواری(سرویس مدرسه) یک مسیر 15 دقیقه ای را طی می کردیم، هم صبح ساعت 7 هم بعد از ظهر ساعت 2 در یک مسیر مشخص حرکت می کردیم. در این مسیر هم قطاری هایم یا جوک می گفتند یا سر در موبایل می شدند! من نیز به ناچار باید با آنان همراه می شدم اما هیچ وقت ظریف بینی خودم را رها نمی کردم.

ظریف بین || zarifbin.mihanblog.com
   در این مدت چیزهایی دیدم و فهمیدم که مطمئنم شهرداری و سازمان بازرسی هم نفهمیدند! مثلا مغازه ای که در مدت کوتاهی چندین بار تغییر کاربری داد (دلیل: در کشور ایران گرفتن مجوز کسب کار حداقل 6 ماه طول می کشد یعنی در این بین، بازگشایی مغازه امر غیرقانونی به شمار می رود). خانه ای که حداقل یک بار به فروش رسید و شغل صاحب خانه اش حداقل یک بار تغییر کرد (یکی از دلیل ها: تجزیه و بررسی لوازم ورودی و خروجی و تبلیغات کنار منزل، تعداد اتوموبیل های یک خانه ی 100 متری). بگذریم از مغازه هایی که در حالت عادی ساعت 10 صبح باز می شوند اما برخی مواقع ساعت 7 صبح فقط دربشان باز می شد و افرادی از آن خارج می شدند... بگذریم از شناسایی کارمندان یک اداره که همیشه منتظر سرویس خود بودند (البته برخی از آنان همیشه تاخیر داشتند...!).

   البته من این موارد را مصداق ظریف بینی و باریک بینی نمی دانم اما برای تمرین نکته ی خوبی است. اگر عادت کرده اید همیشه از یک سمت خیابان به مدت 10 دقیقه تا محل کارتان پیاده روی کنید، چه اشکالی دارد که 10 دقیقه به 20 دقیقه تبدیل شود و مسیر دیگری برگزینید؟ ورزش هم هست!

نظرات  (۱)

ای قوم بدانید بر این شانه سری هست

وقتی ک سری هست دل با جگری هست

من حیدری ام شیعه جان بر کف مولا

بر قلب من از جانب مولا نظری هست

رگ های مرا خون ابوالفضل گرفته

دستم ک شود قطع بر این شانه پری هست

یک خیمه پر از شور محرم دل ماهاست

جایی ک حسین است یقینا خبری هست

مشتاق به نی رفتن سرهای بلندیم

بر نیزه همیشه سر ما را هنری هست

اینجا نه بقیع است ک تخریب توانند

هر وقت بیایید در اینجا خطری هست

با آل علی هر که درافتاد ورافتاد

داعش چه سگی بوده و داعش چه خری هست...

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">