ظـریـــف بــیـن

ظریف بینی یک ویژگی نیست، یک اصل است!

ظـریـــف بــیـن

ظریف بینی یک ویژگی نیست، یک اصل است!

ظـریـــف بــیـن

یک خط شکن که از شکستن هیچ صف ای، ذره ای ابایی ندارد...
تاکید می کنم: "من یک ظریف بینم!"

دنبال کنندگان ۱ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید

آخرین مطالب

هنوز مدت زیادی از زنجیر حمایت از قربانیان مجله شارلی ابدو نمی گذرد و مردم حضور محکم سران غربی در صف اول راهپیمایی گسترده فرانسوی‌ها را علیه تروریسم از یاد نبرده‌اند. صف اولی که رئیس جمهور رژیم کودک‌کش اسرائیل نیز دست در دست همتاهایش در آن حضور داشتند. البته برخی هرگز ندانستند دولت هایشان در سازمان ملل و دیگر تریبون ها به هر روش ممکن خواستار تجهیز گروه های تروریستی، به ویژه داعش و النصره هستند. از طرفی هم کشورهای غربی به ویژه آمریکا با همراهی رژیم اسرائیل با فشار بر کشورهای عضو ناتو، کمک های نظامی به داعش برای جنگ در سوریه و عراق را تسهیل می کنند. در واقع باوجود مخالفت ظاهری اما در اصل به دنبال "داعشزیشن" در کشورهای اسلامی هستند که رسانه های آنان در جهان هم بر این طبل می کوبند.

برخی مواقع آدم به بن‌بست های عجیب و غریبی می خورد که ناگهان علامت سوال بزرگی در ذهنش ایجاد می شود که چگونه برخی یک سری مسائل را به عمد لای‌پوشانی می کنند! این رئیس جمهورهایی که تا تقی به توقی می خورد دم از مبارزه با تروریسم می زنند، اما حالا که سه جوان، قربانی افراطی‌گری در افکار مریض یک آمریکایی "چاپل هیل"ای شدند، این پرچم‌داران صلح در جهان سکوت کرده اند. سکوتی که سرشار از توهینی خطاب به مردم جهان است.

سه دانشجوی آمریکایی مسلمان، 23 ساله، 21 ساله و 19 ساله (زن، شوهر و خواهر) در نزدیکی دانشگاه «کارولینای شمالی» در «چاپل هیل» مورد اصابت گلوله قرار گرفتند و شهید شدند. شهیدان، دو خواهر فلسطینی به نام‌های «رزان» (19 ساله) و «یسر» (21 ساله) همراه با یک پسر اهل سوریه به نام «ضیاء برکات» (23 ساله) بودند. قاتل فردی به نام «کریگ استفن هیکس» 46 ساله است که مدام در صفحه فیس‌بوک خود مطالب ضد اسلام و مسلمانان به اشتراک می‌گذاشته است.

شاید اگر ضیاء شادی برکات، دانشجوی 23 ساله دندانپزشکی و همسرش یُسری محمد ابو صالحه 21 ساله و خواهر 19 ساله‌اش، یهودی و مسیحی بودند و توسط یک مسلمان به قتل می رسیدند، نه تنها رسانه های آمریکایی روزها و هفته ها تیترهای ضد اسلامی برای این حادثه به کار می بردند، بلکه سیلی از بیانیه ها از طرف سران دولت های غربی به راه می افتاد.

البته پس از این جنایت، اوباما و بان‌کی‌مون به صورت جداگانه بیانیه صادر کردند و با مشخص کردن موضع خود حداقل در ظاهر نشان دادند که این اقدامات را  تایید نمی کنند. برای مثال در بیانیه رئیس جمهور آمریکا مطرح شده است که نباید کسی را به دلیل نوع عبادتش مورد حمله قرار داد، و این فرض نیز ثابت می شود که این سه مسلمان فقط به دلیل مسلمان بودن کشته شدند.

ایرانیان هم چندین روز منتظر واکنش وزارت خارجه در خصوص این اقدام ماندند که بالاخره لبخندخانه جمهوری اسلامی ایران هم نقشی در مقابله با نژادپرستان آمریکایی و دیکتاتوری رسانه ای غرب داشته باشد. این انتظار با تأسف آور خواندن واقعه قتل سه دانشجوی مسلمان توسط یک مهاجم افراطی همراه شد که پیشرفت قابل توجهی در دستگاه دیپلماسی ایران محسوب می شود!


با وجود گذشت چند روز از این جنایت و بایکوت شدن این اتفاق توسط بسیاری از رسانه های بین‌المللی، اگر مردم جهان بالاخص مسلمانان موجی مانند موجی که علیه مجله هتاک شارلی ابدو ایجاد کردند، به پا نکنند مشخص نیست هجمه ناجوانمردانه علیه مسلمانان تا کی ادامه پیدا کند. اقدام خودجوش و قابل تحسین مردم باعث شد مردم به ویژه جوانان غربی بدانند که اسلام واقعی در کجا یافت می شود و مشخصه های اصلی آن چیست و صلح و دوستی از محوری ترین پیام های اسلام است.

جدا از اینکه انتظار می رود وزرای خارجه کشورها جزء صف شکنان مقابله دیپلماسی با تروریسم باشد اما همان طور که پیشتر گفته شد مسلمانان نباید منتظر سیاستمداران بمانند و چنین مواقعی خود باید دست به کار شوند. اگر عزمی مانند  "من عاشق محمد هستم" و "نامه ای برای شما" در فضای مجازی ایجاد شود، سیاستمداران مجبور خواهند شد برای جلوگیری از بیداری افکار عمومی اقدامات قابل توجهی از خود نشان دهند.

نظرات  (۳)

۱۱ اسفند ۹۳ ، ۲۱:۵۴ سید ایوب هاشمی
درود بر دوست ظریف بینم
ای کاش بر لطافت این قلم عنایت بیشتری داشته باشی تا افراد عامی نظیر بنده نیز بیشتر درگیر این موضوع شوند.
موفق باشید .
۳۰ بهمن ۹۳ ، ۰۷:۳۲ علی پاییزی
Khpaeezi.blog.ir 

پاسخ:
علی پاییزی...
ای بابا !!
سلام
تشکر از شما به خاطر ارسال مطلبتان به سایت "حرف تو"
" همگامی سیاستمداران با حامیان «داعشزیشن» در رسانه‌های جهان! "
با آدرس: http://harfeto.ir/?q=node/39985
در این سایت انتشار یافت.
چشم به راه مطالب خوب شما هستیم.
به مناسبت سی‌وششمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران، سایت "حرف تو" مسابقه بزرگ وبلاگ‌نویسی «من انقلابی ام» را برگزار می‌نماید. از شما برای شرکت در مسابقه دعوت به عمل می‌آید.
یا علی

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">